Matkani Nikonistiksi, osa 1.

Oon aivan unohtanut uutisoida suuresta saavutuksestani: En kuollut kaksseiskana. 28 ikävuotta läsähti mittariin noin kuukausi sitten. Olisin ollut vähintäänkin fiiliksissäni jo tästä saavutuksestani (selvennys: olen kuluneen vuoden aikana mm. kaatunut pyörällä kahdesti, saanut aivotärähdyksen lennettyäni lenkillä nurin, sairastanut eeppisiä tauteja ja muutenkin päätynyt liian usein erinäisille riskirajoille, joten kyseessä todellakin on saavutus), mutta vielä enemmän fiiliksissäni olin parhaasta synttärilahjasta, jonka olen koskaan saanut. Oman järjestelmäkamera! Hemmetin hyvä sellainen! No more itkua pokkarin kanssa! No more tuskailua kännykkälaadun parissa! No more mankumista, että kuka vois kuvata mun puolesta sitä ja tätä! MINÄ VOIN KUVATA ITSE! Minä ja minun uusi Nikon D7000! <3

nanna&bluemoment

Olen aikanaan kuvannut järkkärillä niin peruskouluvuosina kuviskerhossa kuin kuvislukion valokuvauskursseillakin, mutta kameran teknistä käyttöä vahvemmin on mieleen jäänyt taiat, joita tein pimiössä kuvia kehittäessä. Sittemmin digiajan alettua kuvasin useita vuosia bridgemallisella Panasonicilla, jossa sai säätää asetuksia osin itsekin. Sen hajotessa suru oli suuri ja taloustilanne huono, joten korvaajaksi tuli Canonin peruspokkari, jonka tehot tuntuivat auttamattomasti liian pieniltä parempaan tottuneelle. Niinpä viime vuosina kuvaaminen on jäänyt pääasiassa kännykän varaan. Nyt saatuani järkkärin kätösiini sain myös ehdottoman kiellon olla koskematta automaattiasetuksiin, joten oon lähtenyt liikkelle ihan perusteista. Olen muuten pikkuisen fiiliksissäni näistä mahdollisuuksista, mitä kuvaamiseen manuaalisäätöjen kautta aukeaa. Olen myös ymmärtänyt sen, etten osaa vielä oikeastaan mitään. Mutta kohta aion osata, hiljalleen.

No more sanahelinää, nyt tulee kuvatulva lemppariotoksistani ensimmäisten viikkojen ajalta. Ja ei, nämä kuvat eivät liity töihin. Millään tapaa. Rasti seinään [x].

mörkö

midsummer after rain

mörkö&fiftyshades

yaaaaawwwwnn

aitaa
napsteri nappendeeros

birch

isi ja kokko

kokontekijän kädet

isi ja nappi

naked cake  kukkulan kuningatar Kaikki kuvat (c)Anniina Kärkkäinen.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s